2 lipca, 2022

Na co zwracać uwagę wybierając lektora do reklamy?

Lektor do reklamy jest nieodzownym elementem każdej produkcji, która przeznaczana jest do publikacji w radio lub telewizji. Bez względu na to, jaki typ spotu reklamowego przedsiębiorca chce wydać, głos lektora może jego produkcję wznieść na wyżyny skuteczności, lub wręcz przeciwnie! To, jakiego lektora dobierze się do spotu powierza się najczęściej specjalistycznym agencjom reklamowym, które w swojej bazie mają szeroki wybór głosów i potrafią je umiejętnie dopasować do danej promocji. Jednakże, na rynku działa również wielu lektorów niezrzeszonych w żadnych agencjach, więc jeśli przedsiębiorca chce oszczędzić na budżecie dodatkowym dla agencji, to może samodzielnie wybrać głos do przygotowanych spotów.

Na co zwrócić szczególną uwagę podczas przeglądania ofert  działu lektor do reklamy? Przede wszystkim warto upewnić się, jakie doświadczenie w podkładaniu głosu ma konkretna osoba. Czy jest to jej pierwszy raz, kiedy będzie głosem w reklamie czy może ma już na tym rynku doświadczenie? Jeśli ma – to jest to dla przedsiębiorcy bardzo dobry znak, bo sygnalizuje, że ktoś już korzystał z danej usługi i często można poprzez obejrzenie cudzego spotu z głosem lektora sprawdzić, jak wyszła całość i dowiedzieć się, czy poprzedni klient był z niej zadowolony. Wielu lektorów posiada też na swoich stronach www rekomendacje od swoich klientów – dobrze jest je przejrzeć, bo jeśli współpracował ze znanymi firmami, to wie się już, że to profesjonalista. Lektor do reklamy udostępnia też klientom próbki swojego głosu w konkretnych realizacjach. https://kslektor.pl/