Kiedy Mark Zuckerberg założył Facebooka w 2004 roku, zaczął jako sposób, w jaki studenci Uniwersytetu Harvarda mogli się ze sobą łączyć. Ale z czasem, platforma social media ewoluowała w coś znacznie większego.
Platforma wzrosła do ponad 1,3 miliarda codziennych aktywnych użytkowników, którzy spędzają więcej niż 50 minut na Facebooku każdego dnia. A z każdym nowym użytkownikiem przychodzi ogromna ilość danych, które mogą być zbierane i wykorzystywane do celów reklamowych.
Podstawowy model biznesowy firmy opiera się na reklamach; tylko w 2016 roku Facebook wygenerował 27,6 mld dolarów z reklam cyfrowych. Reklamodawcy płacą pieniądze za wyświetlanie użytkownikom ukierunkowanych reklam na platformie w oparciu o ich zainteresowania, informacje demograficzne i lokalizację.
Ze względu na samą ilość informacji osobistych, które użytkownicy udostępniają na stronie (wiek, status związku, miasto rodzinne, lubi/nie lubi), reklamodawcy mogą kierować reklamy do konkretnych grup użytkowników, którzy wyrazili zainteresowanie ich produktem lub usługą.
Powszechne błędne przekonanie jest, że Facebook wykorzystuje wszystkie te dane do celów nadzoru, jednak nie jest to prawda w ogóle. W rzeczywistości, Facebook wykorzystuje dane osobowe tylko wtedy, gdy pozwolisz im na to poprzez specjalne aplikacje lub udzielając zgody podczas rejestracji lub podczas korzystania z funkcji witryny.
Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://becomedia.pl/ .
More Stories
Czym są gadżety reklamowe?
Czym jest kanibalizacja fraz?
W jakim zawodzie odnajdzie się introwertyk?